Zo motiveert u zichzelf om met keto te beginnen

Zo motiveert u zichzelf om met keto te beginnen

Hebt u gekozen voor een ketodieet, maar nog niet de juiste motivatie gevonden om te beginnen? Dan moet u misschien uw manier van denken veranderen om tot een punt te komen waarop u daadwerkelijk tot actie overgaat.

In deze blog leest u enkele eenvoudige stappen die u kunt nemen om eindelijk de juiste stappen te zetten. Met mijn tips navigeert u eenvoudig door de complexiteit van uw reis naar gewichtsverlies.

Ontdek uw drijfveren

De meeste mensen vertrouwen op een vriend of coach voor motivatie, maar de beste motivatie komt vanuit uzelf. Als mensen proberen we van nature pijn te vermijden en willen we ons goed voelen. De reden dat u met een ketodieet wilt beginnen is om af te vallen (pijn vermijden), zodat u uw favoriete kleren kunt aantrekken en trots kunt zijn op uw lichaam (goed voelen).

De sleutel tot succes van dit dieet is het identificeren van de grootste drijfveren die u vanuit uw pijn vandaag naar een gevoel van trots morgen zullen brengen. Keto is het middel waarmee u dit doel kunt bereiken. Verander de manier waarop u over voeding denkt om uw beleving te veranderen.

Stel specifieke en meetbare doelen

Kies een haalbaar doel dat u inspireert om op een gezonde en positieve manier met keto te beginnen. Door een vaag doel vast te houden, maakt u het uzelf enkel onmogelijk om dit langdurig vol te houden. U hebt dan namelijk geen duidelijke motivator die u eraan herinnert waarom u in de eerste plaats met dit dieet bent begonnen. Zeg in plaats van "ik wil 5 kilo afvallen" bijvoorbeeld "ik wil deze zomer een bikini aantrekken". Het eerste is een abstract met betrekking tot uw lichaamsgewicht. Het tweede is een concreet scenario dat een reeks gevoelens teweegbrengt die u motiveert op dagen dat het allemaal even wat moeilijker gaat.

Breek doelen op in kleinere stukken

Hoe eet u een olifant op met een theelepeltje? Eén hapje per keer.

Lijkt uw doel buiten bereik, dan heeft u het misschien niet opgesplitst in stappen die klein genoeg zijn om aan te pakken zonder dat u overweldigd raakt.

Als u de route naar uw doel opdeelt in mijlpalen, dan worden voelt elke stap als een overwinning. In plaats dat u probeert zo snel mogelijk uw langetermijndoel te bereiken, zoals het dragen van een jurkje in maat S deze zomer, maakt u een plan en splitst u dit op in kleine, haalbare stappen. Dit kan er bijvoorbeeld het doel zijn om halverwege het voorjaar in maat M te passen en vervolgens uw plan opnieuw te evalueren als u dat doel wel of niet bereikt. Om uw algemene afslankdoelen te bereiken, moet u een eenvoudig plan opstellen dat bestaat uit kleine stappen die uiteindelijk tot uw doel zullen leiden.

Heb plezier

Voelt u zich vermoeid, dan is een gebrek aan enthousiasme van invloed op uw motivatie om met uw dieet te beginnen of het vol te houden. De meeste trek ontstaat als u gespannen, hongerig of moe bent. Bereid u daarom voor op uw dieet door tijd voor uzelf te nemen. Neem deel aan activiteiten die uw stress verminderen, emoties in balans brengen en u een goed gevoel geven. Meer slaap maakt u niet alleen gelukkiger, maar u zult ook meer energie en veerkracht hebben om u aan uw dieet te houden. Als u gelukkig bent, bent u minder kwetsbaar. Trakteer uzelf op een non-foodbeloning waar u al lang naar uitkijkt, bijvoorbeeld een schoonheidsbehandeling. Op deze manier associeert u uw dieet met plezier in plaats van inspanning.

Hou van uzelf

Om gemotiveerd en gefocust te blijven op uw afslankdoelen, moet u leren om van binnenuit van uzelf te houden, niet als functie van externe transformatie. De positieve verandering in de manier waarop u naar uw lichaam kijkt, komt pas als u echt van uzelf houdt. U volgt een dieet uit liefde voor uzelf, niet omdat u uzelf wilt straffen.

Door meer zelfbewust te zijn, bent u zich ook meer bewust van hoe een dieet u helpt om uw doelen te bereiken. Zo maakt u makkelijker de gezondere keuzes en laat u op een natuurlijke manier de afkeer van uw huidige lichaamsbeeld los. Leer om de perfectie te zien in uw imperfecties. Herinner uzelf er elke dag aan dat u een betere gezondheid en aantrekkelijk voorkomen verdient.

Visualiseer

Concentreer u niet alleen op afvallen, maar visualiseer wie u bent wanneer u uw doel hebt bereikt. Door het gewenste resultaat met al uw zintuigen te visualiseren, kunt u beslissingen gaan nemen die passen bij de persoon die u wilt worden. Uw ideale zelf doet bijvoorbeeld niet twee schepjes suiker in de koffie.

De realiteit waarin u leeft, is een bijproduct van hoe u denkt. Kijk naar de toekomst en visualiseer de voordelen die u te wachten staan. Maar vergeet ook niet welke obstakels u ervan kunnen weerhouden uw doelen te bereiken. Wees eerlijk over hoe u deze benadert. Zo maakt u het makkelijker om verleidingen te weerstaan en obstakels te overwinnen. U moet geloven dat de vetten die u in een ketodieet consumeert, u niet dik zullen maken. Houd uw einddoel voor ogen en vertrouw erop dat het proces u daar zal brengen.

Zoek een rolmodel

Zoals bij elke nieuwe uitdaging is er altijd een leercurve en kunt u veel leren van beginnersfouten. De kennis en successen van anderen kunnen daarbij dienen als een leidraad die u helpt op het goede spoor te blijven als u zich niet gemotiveerd voelt. Zoek dus iemand die al eerder met dit bijltje heeft gehakt en volg hun advies. Wat werkte er voor hem of haar? Wat niet? En hoe voelde het toen hij of zij uiteindelijk hun streefgewicht bereikt had? Kan dit niet in uw eigen omgeving, zoek dan online (bijvoorbeeld op reddit.com/r/keto of op Facebook).

Conclusie

Motivatie betekent niet noodzakelijk dat u zich met absolute focus ergens op stort. Motivatie komt juist voort uit a) de focus op het resultaat dat u wilt bereiken, en b) de reden waarom u dit resultaat wilt bereiken. U moet zich daar elke dag aan herinneren. Vraag uzelf af: "Wat is de échte reden waarom ik met keto wil beginnen? Hoe zou ik me willen voelen na afronding van mijn dieet?" De antwoorden op deze vragen maken duidelijk wat uw drijfveren zijn. Binnenkort zult u voor de spiegel staan en ziet u zichzelf hoe u wilt dat de wereld naar u kijkt: een verandering die van binnenuit komt.

Bent u op zoek naar de beste voedingsstoffen voor een ketodieet, hoeft u niet verder te kijken dan de producten in RnA ReSet. Deze supplementen bevatten alle belangrijke mineralen en voedingsstoffen die uw lichaam nodig heeft tijdens een ketodieet en om uw afslankdoelen te bereiken.

Aloha,
Dr. Carolyn Dean

Let op!
Deze pagina's zijn alleen ter informatie en mogen niet gebruikt worden als vervanging voor medisch advies.
Categorie

Snelkoppelingen
Disclaimer
We behandelen, diagnosticeren, genezen of proberen aandoeningen niet te voorkomen en geen enkel advies of bewering van klanten die een recensies hebben achtergelaten, suggereert op geen enkele wijze de effectiviteit van het gebruik van onze producten. De resultaten kunnen variëren. Geen enkele uitspraak op deze site is een vervanging voor medisch advies, preventie en behandeling.

Picomineral.be

ReMineralize yourself! Goed opneembare mineralen van dr. Carolyn Dean - RnA ReSet

Nieuws